poniedziałek, 16 maja 2011

Smażone spaghetti


Czy pisałam już, że kocham spaghetti? W każdej postaci i z każdym sosem – uwielbiam! Nie smażyłam go jednak nigdy, dopóki nie zakupiłam cudownej książki Jamiego Oliviera „Włoska wyprawa Jamiego”. Smażone spaghetti jest podawane na ulicznych straganach z jedzeniem czyli można nazwać to danie włoskim fast foodem. Robi się bardzo szybko (i znów mamy ekspresowe danie) i z dowolnymi dodatkami czyli danie pod hasłem zużywajmy to co mamy w domu i nie marnujmy jedzenia. I like it!

Składniki:
(dla 4 osób)
  • ½ opakowania makaronu spaghetti
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 garść posiekanej natki pietruszki
  • 2 jajka
  • 1 żółtko
  • 1 garść startego parmezanu
  • sól, pieprz
  • oliwa

Dodatki:
Dowolne. Ja użyłam oliwek, kawałków kurczaka i warzyw z rosołu, suszonych pomidorów w zalewie, kawałka pora pokrojonego w cienkie plasterki. Można tez dodać świeże lub suszone zioła, chilli, kapary oraz inne warzywa ( np. resztki mrożonych).

Makaron ugotować al dente, odcedzić, przelać zimną wodą i ostudzić. Wszystkie składniki wymieszać. Dodać spaghetti, wymieszać i smażyć z obu stron małymi porcjami na rozgrzanej oliwie. Ja nabierałam na duży widelec porcję i kładąc na patelni „zwijałam w ślimaka”. W ten sposób powstają porcje dla każdej osoby. Danie należy podawać gorące, prosto z patelni. Smacznego!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz